måndag 8 februari 2016

Staket runt Backaskolan?

Jag fick en fråga från en förälder: 
Varför finns inget staket runt Backaskolan? Jag tänker på säkerheten. Det är väldigt lätt för obehöriga att ta sig in bland barnen. 
Jag tror att ni är många som undrar så därför svarar jag er alla: Utemiljön har tidigare inte räknats till Backaskolan, vi har inte hyrt den även om vi har haft stor glädje av den. Just nu håller vi på att ansöka om permanent bygglov och i det förfarandet ligger att vi även måste se över och förändra vår utemiljö. Det kommer förmodligen att innebära att vägen ner mot rondellen stängs av för att skapa en trygg zon och att det sätts upp staket för att markera var Backaskolan har sin skolgård. Jag håller er informerade. 
--
Med vänlig hälsning
Sara Thenfors Linderoth 
Rektor 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar